Phygital Marketing: Mία Προσέγγιση για Αποτελεσματική Διαφήμιση
- DayOne Growth Igniters
- 12 Οκτ 2024
- διαβάστηκε 3 λεπτά
Έγινε ενημέρωση: 14 Οκτ 2024

Ο κόσμος του μάρκετινγκ μοιράζεται εδώ και καιρό στον ψηφιακό και στον φυσικό "πραγματικό" περιβάλλον, και ο συνδυασμός του φυσικού (physical) και ψηφιακού (digital) κόσμου είναι αυτό που στη δική μας γλώσσα ονομάζουμε "Phygital."
Στον σύγχρονο καταναλωτή, η μετάβαση μεταξύ αυτών των δύο κόσμων πρέπει να είναι ομαλή και γεμάτη ευκαιρίες. Σε αυτό το newsletter, θα αναλύσουμε πώς μια επιχείρηση υιοθετεί την Phygital στρατηγική σε επίπεδο marketing funnel και θα δώσουμε πρακτικά παραδείγματα για τη σύζευξη των digital και physical ενεργειών.
Γιατί Phygital στη Διαφήμιση;
Παραδοσιακά, οι καμπάνιες marketing χωρίζονταν σε online και offline.
Με την Phygital προσέγγιση, αυτές οι δύο κατηγορίες ενώνονται για να δημιουργήσουν μια ενοποιημένη εμπειρία πελάτη. Αυτό επιτρέπει μια συνεπή επικοινωνία και παρουσία σε όλα τα στάδια του marketing funnel: από την ευαισθητοποίηση μέχρι τη μετατροπή.
Phygital Marketing Funnel:
Από την Ευαισθητοποίηση μέχρι τη Μετατροπή
Ας αναλύσουμε πώς μπορούμε να συνδυάσουμε τις φυσικές και ψηφιακές ενέργειες στο marketing funnel:
1. Awareness (Ευαισθητοποίηση)
Στόχος σε αυτό το στάδιο είναι να προσεγγίσουμε ένα ευρύ κοινό και να αυξήσουμε την αναγνωρισιμότητα του brand.
Digital Marketing:
Διαφημιστικές καμπάνιες σε social media, Google Ads και video marketing. Η δημιουργία digital περιεχομένου και διαφημίσεων με υψηλό engagement είναι ιδανική σε αυτή τη φάση.
Για παράδειγμα, μια δυναμική καμπάνια στα social media με ένα συναρπαστικό βίντεο που παρουσιάζει το προϊόν σε πραγματικές συνθήκες.
Physical Marketing:
Τοποθέτηση προωθητικού υλικού σε φυσικά καταστήματα, event marketing και χρήση διαφημιστικών banners σε κομβικά σημεία.
Για παράδειγμα, η προβολή του ίδιου βίντεο σε οθόνες καταστημάτων ή σε outdoor διαφημίσεις, συνδέοντας το κοινό με το μήνυμα που λαμβάνει και ψηφιακά.
Phygital Συνδυασμός:
Η χρήση QR codes σε φυσικά σημεία, όπως καταστήματα και διαφημιστικές πινακίδες, που οδηγούν σε ειδικές landing pages ή βίντεο στο διαδίκτυο. Έτσι, συνδέουμε τον φυσικό με τον ψηφιακό κόσμο για να αυξήσουμε το awareness.
2. Engagement/Consideration (Δέσμευση/Σκέψη)
Σε αυτό το στάδιο, οι καταναλωτές αρχίζουν να εξετάζουν τις επιλογές τους. Στόχος μας είναι να τους κρατήσουμε εμπλεκόμενους και να ενισχύσουμε το ενδιαφέρον τους.
Digital Marketing:
Χρήση remarketing διαφημίσεων, δημιουργία ενδιαφέροντος μέσω περιεχομένου (blogs, newsletters), και interactive διαφημίσεις στα social media.
Για παράδειγμα, η δημιουργία ενός διαγωνισμού στα social media που ενθαρρύνει τη συμμετοχή και την αλληλεπίδραση με το brand.
Physical Marketing:
Διοργάνωση φυσικών events, εκθέσεων ή pop-up καταστημάτων, όπου οι πελάτες μπορούν να δουν και να δοκιμάσουν τα προϊόντα από κοντά.
Επίσης, η διανομή εκπτωτικών κουπονιών σε φυσικές τοποθεσίες.
Phygital Συνδυασμός:
Ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων σε φυσικές ενέργειες, όπως η δημιουργία μιας εφαρμογής που επιτρέπει στους πελάτες να κλείσουν ραντεβού για ένα event ή να εξαργυρώσουν κουπόνια σε φυσικά καταστήματα.
Παράλληλα, με τη συλλογή στοιχείων πελατών σε φυσικά events, μπορούμε να τους προσφέρουμε εξατομικευμένες ψηφιακές προσφορές και διαφημίσεις αργότερα.
3. Conversion (Μετατροπή)
Στο τελικό στάδιο, στόχος μας είναι να παρακινήσουμε τον πελάτη να προχωρήσει στην αγορά ή στην επιθυμητή ενέργεια.
Digital Marketing:
Προωθητικές ενέργειες μέσω e-mail marketing, remarketing διαφημίσεις με ειδικές προσφορές και περιορισμένης διάρκειας εκπτώσεις σε e-commerce sites.
Για παράδειγμα, μια δυναμική διαφήμιση που υπενθυμίζει στον χρήστη το προϊόν που είδε πρόσφατα.
Physical Marketing:
Εκπτώσεις και προσφορές σε φυσικά καταστήματα, καθώς και περιορισμένες χρονικά προσφορές με έμφαση στην αμεσότητα της φυσικής επίσκεψης.
Phygital Συνδυασμός:
Click-and-collect υπηρεσίες, όπου ο πελάτης αγοράζει online και παραλαμβάνει το προϊόν από το φυσικό κατάστημα.
Επιπλέον, push notifications μέσω εφαρμογών κινητού (apps) που ενημερώνουν τον πελάτη για αποκλειστικές προσφορές, όταν βρίσκεται κοντά σε ένα φυσικό κατάστημα.
Πλεονεκτήματα του Phygital Marketing για τον Πελάτη σας
Με την υιοθέτηση αυτής της Phygital προσέγγισης, ο πελάτης σας μπορεί να δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη εμπειρία για τον καταναλωτή, μεγιστοποιώντας την αλληλεπίδραση σε όλα τα στάδια του funnel.
Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να τον προσεγγίσουμε όπου κι αν βρίσκεται – είτε είναι online είτε offline – προσφέροντάς του ευκαιρίες και κίνητρα για engagement και conversion.
Είστε έτοιμοι να αναβαθμίσετε τη στρατηγική σας σε μια πραγματικά Phygital προσέγγιση;
Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε τις δυνατότητες που ανοίγονται για την επιχείρησή σας!

Στη DayOne Growth Igniters εξελίσουμε τον τρόπο ανάπτυξης των πελατών μας
Κλείστε σήμερα μία δωρεάν συνάντηση γνωριμίας & συμβουλευτικής, και ελάτε να δούμε πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ανάπτυξη για την επιχείρησή σας από την πρώτη ημέρα.
Comments