+ ένα ερώτημα, τροφή για σκέψη* |
Ο υπολογισμός του σωστού προϋπολογισμού της διαφημιστικής δαπάνης στο Digital Marketing είναι μια σύνθετη διαδικασία που περιλαμβάνει πολλούς παράγοντες. Αυτοί οι παράγοντες μπορούν να γεμίσουν σελίδες με περιεχόμενο στρατηγικής επικοινωνίας, σχεδιαγράμματα, γραφήματα, μοντέλα, οικονομικούς όρους και μαθηματικές πράξεις. Σε αυτό το newsletter θα μιλήσουμε για τον σχεδιασμό διαφημιστικής δαπάνης με τον πιο απλό τρόπο, ώστε να είναι κατανοητός ακόμα και για όσους δεν έχουν καμία απολύτως εμπειρία και θέλουν να κάνουν ανάλογο προγραμματισμό. |
Μια Απλή Προσέγγιση για τον Υπολογισμό του Προϋπολογισμού |
Οι παρακάτω πληροφορίες είναι μια αφετηρία σκέψης και όχι η απόλυτη φόρμουλα σχεδιασμού προϋπολογισμού, καθώς χρειάζεται να συνδυαστούν πολλά στοιχεία για τη δημιουργία του σωστού budget διαφήμισης. Υπάρχει, λοιπόν, ένας γρήγορος τρόπος "quick & dirty" για να υπολογίσει κάποιος πόσα περίπου χρήματα χρειάζεται για να προωθήσει την επιχείρησή του, και σήμερα θα τον μοιραστούμε μαζί σας. |
Παράδειγμα Υπολογισμού |
Εάν επιλέξετε να τρέξετε διαφημίσεις σε Facebook και Instagram, πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι 1.000 εμφανίσεις (δηλαδή το να δουν τη διαφήμισή σας 1.000 άνθρωποι) κοστίζουν στην Ελλάδα κατά μέσο όρο 5€, εάν ο στόχος είναι οι πωλήσεις. Το μέσο ποσοστό clicks που λαμβάνει μια διαφήμιση είναι περίπου 4%. Οπότε, για κάθε 1.000 εμφανίσεις, θα επισκέπτονται το website σας 40 ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι πελάτες. Το μέσο ποσοστό αγοράς βρίσκεται στο 1,5-2,5%. Συνεπώς, κάθε 40 επισκέψεις θα οδηγούν σε έναν νέο πελάτη. Το κόστος διαφήμισης ανά νέο πελάτη/αγορά κυμαίνεται από 4€ έως 7€, με μέσο όρο τα 5,5€. |
Υπολογισμός Δαπάνης Διαφήμισης |
Εάν το μέσο καλάθι της επιχείρησης είναι, για παράδειγμα, 40€, τότε για να δημιουργήσετε τζίρο ύψους 20.000€ ανά μήνα, χρειάζεστε 500 πελάτες. Η πράξη είναι η εξής: 500 νέοι πελάτες x 5€ κόστος απόκτησης νέου πελάτη = 2.750€ δαπάνη διαφήμισης ανά μήνα. Αντίστροφος ΥπολογισμόςΜε 2.750€ δαπάνη διαφήμισης, θα σας δουν και θα σας μάθουν 500.000 άνθρωποι. Από αυτούς, 20.000 θα μπουν στο website ή το eshop σας, και από αυτούς 500 θα γίνουν νέοι πελάτες σας, δημιουργώντας τζίρο 20.000€, με μέσο όρο αγορών τα 40€. |
Απόδοση ROAS |
Η απόδοση των διαφημίσεών σας μπορεί να μετρηθεί με το Return on Ad Spend (ROAS). Για κάθε 1€ που δαπανήθηκε στη διαφήμιση, δημιουργήθηκε τζίρος 7,3€. Συγκεκριμένα: 2.750€ δαπάνη διαφήμισης / 20.000€ τζίρος = 1:7,3 ROAS Αυτό σημαίνει ότι για κάθε 1€ διαφήμισης, δημιουργήθηκε τζίρος 7,3€. |
Αξιολόγηση Αποτελεσματικότητας |
Για κάθε 1€ διαφήμισης που δαπανήθηκε, δημιουργήθηκε τζίρος 7,3€, και 20.000 άνθρωποι έμαθαν για την επιχείρησή σας. Παρόλο που υπάρχουν πολλές παράμετροι που καθορίζουν την επιτυχία ή την αποτυχία της διαφήμισης και τα παραπάνω νούμερα είναι ενδεικτικά, σε περίπτωση που τρέχετε διαφημίσεις και είστε μακριά από αυτά τα νούμερα, τότε καλό θα είναι να ζητήσετε τη γνώμη μας. Για να κλείσετε τη συνάντησή σας, κάντε κλικ εδώ. Πολλές επιχειρήσεις που δοκιμάζουν να διαφημιστούν στο περιβάλλον του Digital Marketing αποτυγχάνουν να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα για διάφορους λόγους. Μερικοί από αυτούς τους λόγους μπορεί να περιλαμβάνουν:
|
*Τροφή για Σκέψη |
Αν δεν προβάλλετε την επιχείρησή σας, αναλογιστείτε το εξής: Το κόστος για να μάθει ένας άνθρωπος για την ύπαρξη της επιχείρησής σας είναι μεταξύ 0,001€ και 0,005€. Είναι τόσο χαμηλό το κόστος που δεν υπάρχει καν το ανάλογο κέρμα... |
Στη DayOne Growth Igniters εξελίσουμε τον τρόπο ανάπτυξης των πελατών μας |
και μας αρέσει να μιλάμε για νέα projects Κλείστε σήμερα μία δωρεάν συνάντηση γνωριμίας & συμβουλευτικής, και ελάτε να δούμε πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ανάπτυξη για την επιχείρησή σας από την πρώτη ημέρα. |
Comments